Monday, June 22, 2009

USRAH PELIK BIN AJAIB....

Baru tadi saya berusrah dengan ahli-ahli usrah baru dengan pendekatan yang lebih berbeza. Saya katakan kepada mereka, saya sangat suka membuat eksperimen dalam usrah. Saya suka mengkaji dan belajar tentang psikologi manusia yang pelbagai. Maka saya akan terus dan terus berusrah dengan manusia yang pelbagai sifat dan kedudukan. Namun, belum terlintas dalam diri saya untuk berusrah sebegini pelik. Lepas solat maghrib, saya sempat menekan kekunci untuk mengunjungi beberapa blog. Dengan pelbagai berita yang baru dan menyeronokkan, saya turut terhibur bila berkunjung ke politikbanjar.blogspot.com. Tersentuh hati saya. Ya, Allah, pelik bin ajaib. Usrah bersama dengan non-Muslim. Saya tercabar. Justeru, mulai sekarang saya akan tanamkan azam dan iltizam untuk membuat yang lebih baik dari ini insyaALLAH....



Maklumat lanjut, sila ke

http://pemudacheh.blogspot.com/2009/06/usrah-pas-bagan-datoh-turut-dihadiri.html

2 comments:

faizassyirazi June 23, 2009 at 8:40 AM  

Salam..
Itu jelas menunjukkan islam itu sebagai rahmat ke atas sekalian alam. Klu ada gak yg nk excuse usrah, malu kat yg non-muslim.

Muhammad Hafizan bin Abd Hamid June 23, 2009 at 11:10 PM  

smg usrah antara kita terus kekal hingga akhir hayat..
nk buat usrah ngan on muslim, ajak ana skali ye..
ana pn nk blaja..
ilal liqa..

About This Blog

  © Blogger templates 'Neuronic' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP